bCombat infantry AI Mod

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  • Hier mal ein AI-Mod die ich nach langem testen wirklich mal empfehlen kann.
    Spiele damit schon seit einer Weile die Kampagne und habe ihn auch selber schon im dedicated Setup getestet (den Mod brauch nur der dedicated selbst bzw der Host)


    Highlights:


    #Morale system driving dynamically AI behavour and skills.
    #AI behaviour is affected by many environmental events (spotted enemies, explosions, bullets whizzling by, ricochets, wounds, casualties, ...).
    #Modular mod architecture: optional features may be toggled on/off or tweaked at will.
    #Reduced (excessive) AI firing accuracy.
    #AI units proactively lay suppressive fire and suffer sensible morale / skill penalty when suppressed.
    #Increased AI survivability: better use of cover, movement and suppressive fire lead to longer firefights.
    #Player led AI units require far less micro-management on the battlefield.


    FEATURES:
    bCombat core features include:


    #Full-featured morale system: morale affects both AI behaviour and combat effectiveness. AI will act aggressively or passively depending on circumstances.
    #Event driven AI behaviour: any environmental events such as enemies inbound, heard gunfire, suppressive fire, nearby explosions and ricochets or casualties have an effect on AI behaviour.
    #Real-time suppression effects: bCombat relies on (included) bDetect framework for accessing real-time ballistic information on any bullets flying by on the battlefield.
    #Automatic (gunfire aware) stance handling: units will crouch, sprint or go prone according to situation
    Enhanced fire & movement routines



    Optional (einstellbare) Features:


    #Custom move to cover behaviour
    #Mutual covering behaviour
    #Suppressive fire behaviour
    #Specialized suppressive / overwatch behaviour
    #Custom fleeing behaviour
    #Surrendering behaviour
    #CQB enhancements
    #Enhanced hearing: units do hear gunfire and explosions at distance
    #Investigate behaviour: units alerted by casualties or gunfire may move to nearby places to investigate enemy presence
    #Enhanced grenade throwing: very short to long distance, includes blind throwing over obstacles
    #Smoke grenade throwing
    #Automatic formation tightening feature
    #Faster movement feature
    #Friendly fire damage capping
    #Custom damage multiplier
    And more ...








    Schaut es euch selbst mal an (5vs5KI im Editor,macht euch setcaptive und beobachtet die Manöver),ich bin zumindestens begeistert.die KI sucht aktiv Deckung und geht von Deckung zu Deckung.Allein die Bewegungsabläufe in CQB-Gefechten sind glaubwürdig umgesetzt was deren Verhalten angeht.


    Wäre etwas für unsern COOP-Server :D

  • also das erste video passt aber nicht gerade dazu das die ki besser ist. erstmal schön die eigen leute mit der Granate auslöschen........:D:D:D

    REST IN PEACE Rohrkrepierer


    Zitat


    Stoppelhopser schrieb:
    Lordlars und ich suchen unbedingt noch nen dritten Mitspieler um Barbie 3D Designer im Multiplayer zu spielen.